De oprichter

StakeholdersLab is een onderzoeks- en adviesbureau dat door psycholoog Henk Noort is opgericht om afnemers van strategisch stakeholderonderzoek meer toegevoegde waarde te bieden (betere selectie, betere methoden en technieken en vooral meer maatwerkadvies binnen de gegeven speelruimte van onze opdrachtgevers). Henk werkt met veel senior-onderzoekers, adviseurs, onderzoeksbureaus en andere zakelijke dienstverleners uit zijn netwerk samen. Hierdoor kan hij ook grote onderzoeksprojecten uitvoeren en tegen lagere kosten dezelfde kwaliteit leveren als de grote bureaus waar hij en zijn netwerkpartners hun sporen hebben verdiend.

Henk Noort

(Research director kwalitatief en kwantitatief)

Sinds zijn afstuderen in de cognitieve psychologie aan de UvA is het opzetten en uitvoeren van strategisch markt- en beleidsonderzoek en hierover rapporteren, adviseren en publiceren zijn grootste passie. Via diverse onderzoeksfuncties, waaronder bij het CBS en Motivaction, ontwikkelde hij zich van projectleider, accountmanager, senior research manager tot teamleider gespecialiseerd in strategisch marktonderzoek. Vanuit de overtuiging dat onderzoeksbureaus meer toegevoegde waarde kunnen bieden door zich nadrukkelijker in de positie van hun opdrachtgevers te verdiepen en hen op maat te adviseren, nam hij in 2008 ontslag om StakeholdersLab op te richten. Henk publiceerde vijf boeken en onlangs zijn zesde De Empathische Organisatie (Nubiz, 2020).

Henk@stakeholderslab.nl

Henk werkt al vele jaren heel plezierig met diverse senior-onderzoekers en -adviseurs uit zijn netwerk samen, vooral met Wicher van Vreden en Waldo Swijnenburg.

Wicher van Vreden

(partner kwantitatief onderzoek)

Wicher studeerde psychologie, onderzoeksmethodologie en marketing en heeft ruim 20 jaar ervaring met het uitvoeren van kwalitatief en kwantitatief onderzoek. Hij werkte als teamleider en account director bij verschillende onderzoeksbureaus. Hij voerde vele onderzoeken uit op het raakvlak van identiteit, imago en positionering. Zijn inhoudelijke aandachtsgebieden omvatten o.m. de podiumkunsten, het betalingsverkeer en de financiële en zakelijke dienstverlening.

Waldo Swijnenburg

(Partner kwalitatief onderzoek)

Waldo heeft twintig jaar ervaring als onderzoeker en werkte in die jaren voor een breed scala aan (inter)nationale merken. In 2012 is hij door de MOA genomineerd voor onderzoeker van het jaar vanwege zijn visie op het vakgebied, innovatieve aanpak en publicaties. Tot eind 2019 was hij managing partner bij het grootste kwalitatieve onderzoeksbureau van Nederland. Sinds 2020 werkt hij als zelfstandig onderzoeker. Hij is gespecialiseerd in kwalitatieve methoden en het achterhalen hoe rationele en emotionele drivers het menselijk gedrag aansturen en is afgestudeerd in sociologie en psychologie (cum laude). Waldo is ook als onderzoeksdirecteur verbonden aan Neurensics.

Samenwerkingspartners

Wij geloven in samenwerking en de kracht van co-creatie. Want om marktonderzoek met succes uit te voeren, zijn veel specialisten nodig, zoals respondentenselectie, een webpanel, methodologen en goede interviewers -en voor de implementatie van de uitkomsten ook communicatiestrategen. Door samen te werken met een groot aantal gespecialiseerde partners, kunnen we ook grote en ingewikkelde onderzoekstrajecten uitvoeren en stellen we voor elk project een dreamteam met de beste specialisten samen:

Klanten

Bij ons zijn je stakeholders in goede handen. De volgende klanten gingen je voor: